onsdag 24 februari 2016

Vad gör vi då?

En morgon full av smärta är ju inte så rolig, men vad gör vi då? Tänker om gör vi.
Vad kan jag göra när jag har ont? Jag kan ta det lugnt, slappna av, gå kortare promenader, lyssna på musik, mindfulness. Det finns ju massor att göra! Och det ska jag göra idag. Ta det lugnt.

Jag jobbar kväll och jag har ingen bil under dagen så idag blir det en lugn dag.

Jag kom precis in från Zeths och min morgonpromenad och det är kalla vindar idag, men småfåglarna kvittrar och det är så ljuvligt. Jag blir så oerhört glad och på gott humör när jag hör de små liven prata med mig. Nåja, de pratar väl med varandra, men jag tolkar det som att de pratar med mig för det låter så tycker jag. En riktigt skön promenad vindarna till trots måste jag säga.

Nu sitter jag och njuter med mitt kaffe och bloggar. Precis som en lugn och skön morgon ska vara.

Ha det gott
Lene




1 kommentar:

  1. Du är klok du som tar det lugnt när det är det du behöver :) Sköt om dig!
    Kram Maria

    SvaraRadera