tisdag 23 februari 2016

Det händer saker!

Igår var jag och kollade om synen har förändrats. Det har den, men inte alarmerande mycket. Höger öga är något försämrat. Jag provade även ut nya glasögon. Det är så himla svårt. Men vad tror du om dessa?






Em (min äldsta dotter) råkade ut för en händelse igår. Hon tappade balansen när hon gick nerför trappan i huset de bor i och ramlade ner (hon har fortfarande problem med att hennes högra sida "lägger av" emellanåt), slog huvudet/näsan i golvet. Hon fick åka in till akuten senare och vad jag hörde av El så fick hon en lättare hjärnskakning. Min stackars lilla tös. Nåja, hon är ju vuxen men hon är ju alltid lilla gumman för mig. Jag tänker på dig massvis Em. Älskar dig.

En sak jag "får lov" att gå ut med nu är att El ska flytta hemifrån. Hon ska flytta ihop med sin pojkvän D och de flyttar den 4-5 mars. De flyttar dock inte så långt som Em har gjort. De kommer bo i grannbyn. Jag önskar egentligen att jag hade alla nära, men man kan inte få allt här i världen. Jag är ju glad att Em inte flyttat till Haparanda för det hade varit för långt. Men vad hade man kunnat göra åt det? Inte mycket.

Idag är det tisdag..vad händer då? Inte mycket faktiskt. Jag ska jobba i eftermiddag men annars har jag faktiskt inte något planerat. Skönt!
Jag börjar som jag brukar, med en promenad med vovsingen och sedan mitt morgonkaffe.

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar