fredag 10 juli 2015

En mysdag!

Höst eller sommar?!
Vilket ska det vara? Jag är lite osäker.
Som det blåser och så tradigt väder kan man knappast tro det är juli månad. Var tog det underbara vädret vägen? Och de som vet säger att det ska vara tråkigt ett tag nu. Väderkillen igår sade ungefär som så här: "ljuset i tunneln är långt borta för tillfället. Det är lång tunnel". Ja så kan man också utrycka det. Många är vi som undrar i alla fall.

Nåja, det får vara som det är. Idag blir i vilket fall som en riktig mysdag för idag ska vi ha vår årliga tjejdag. Jag, mamma, El och Em har varje år (som jag berättat tidigare) en tjejdag och det har vi haft sedan Em slutade ettan. Säkert 17 år i rad. Vi tycker alla fyra det är himlans mysigt och som mamma säger, det är något jag kommer fortsätta med så länge jag orkar. Jag är benägen att hålla med henne. Det är en av höjdpunkterna på året. Riktigt mysigt att göra något bara vi fyra.
Mamma brukar alltid komma ner hit och hämta upp oss, men i år blir det tvärtom.
Vi kör upp och hämtar henne, Em och L. För så är det faktiskt, L ska följa med. Va?! En kille med på tjejdagen?? Jajamensan. M måste jobba så han kan inte ha honom och han är ju liiite liten för att vara hemma själv. Annars har vi faktiskt sagt "inga killar på vår tjejdag". Men vi gör gärna ett undantag för L.

Så..nu tutar vi och kör in i denna dagen. Håll i hatten!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar