torsdag 9 juli 2015

En god middag idag också!




J jobbar över till 20.00 ikväll så El och jag fick äta själv.
Idag blev det fylld paprika med ekologiskt ris till. Det gjorde min mamma emellanåt när jag var mindre och jag har alltid tyckt det varit supergott. Jag använder alltid röd paprika men mamma använde grön. Det är ju en smaksak. Jag älskar röd paprika därav att jag tar den.
Jag steker bland- eller nötfärs, kryddar (oftast med salt och vitpeppar), sedan skvätter jag i kinesisk soya efter smak. Jag brukar försöka att inte ta för mycket soya, jag tycker det är bättre att man får hälla i mer själv när man ska äta. När det är ihopakört i pannan så hackar jag böngroddar grovt och häller i precis innan det är klart. Därefter i med röran i urholkade, sköljda paprikor. In med det i ugnen ca 175 grader i ungefär 15 minuter. Jag vill gärna ha lite tuggmotstånd i paprikan så jag låter inte den stå i ugnen för länge. Men det är ju också en smaksak. Serveras med ris och eventuellt en sallad. Voila!!

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar