måndag 1 december 2014

Vad är det för en dag?!

Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag, för det är MIN födelsedag! Hurra Hurra Hurra!
Hahaha jag sjunger för mig själv. "Lotta på Bråkmakargatan" sången.
Men, så är det faktiskt..det är min födelsedag idag.

Jag har varit ute en runda med Zeth i detta lite blåsiga, kalla vädret. Det har varit frostgrader inatt. Men ojojojoj så skönt det är ute. Helt underbart! Friskt och vinden biter tag i kinderna. Man vaknar till om inte annat.
Nu sitter jag inomhus med ljus tända, bloggar och dricker mitt morgonkaffe.
Jag älskar att jag kan ta det lugnt på morgonen, innan jag ska till jobb. Det gör så enormt mycket för resten av min dag.
Innan jag kör till jobb, ska jag inom och handla lite lussebullar och kanelbullar tänkte jag (har tyvärr inte bakat något själv). Jag ska bjuda pensionärerna på gymmet på kaka för att jag fyller år. Då blir de glada.

Vi har en tradition i detta hemmet och det är att den som fyller år får bestämma vad som ska ätas till middag. Jag har bestämt en jättegod pastarätt som El gjorde första gången vi åt den.
Tagliatelle, bacon, creme fraiche och kryddor blandas. Superduper gott. DET vill jag ha till middag idag och jag ska inte göra den själv heller. Det är ju jag som fyller år!

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar