söndag 19 oktober 2014

Regn ute, mys inne!

En regnig, ruskig söndag men vad gör väl det när man kan ha det så mysigt inomhus?!
Lite sent bloggande idag pga att El och hennes kompis skulle iväg och städa (städpersonal vet du!) efter en fest igår, så vi åt en mysig frukost med tända ljus, gott bröd, kaffe, juice och olika pålägg.
Nu har de gett sig iväg för att städa undan så nu sätter jag mig och skriver lite.

Som sagt, en mörk, ruggig söndag innebär just nu i alla fall mys inomhus.
Eftersom vi var borta igår, missade jag Downton Abbey, så det ska jag se reprisen av senare i eftermiddag. Men fram tills dess blir det nog en film och slapp i soffan faktiskt.
Vi har inget alls planerat idag vilket känns helt ok med tanke på vädret. Jo, egentligen behöver vi göra lite utomhus i trädgården, men det är inget vi kan göra idag med tanke på hur vädret är. Det tar vi vid ett senare tillfälle.


Ha det gott
Lene







Lånat från FB




2 kommentarer:

  1. Downton Abbey är ju en serie man inte gärna vill missa, veckans avsnitt var klart bättre än förra veckans.
    Här har vi inget regn men en mörk himmel så det kommer väl hit också!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Låter som du har en mysig söndag trots regn!
    Befinner mig i Västervik och här regnade det och blåste i natt, så det knappt
    gick att sova, men morgonen överraskade med uppehåll!
    Även om inte solen lyser så är det 16 plusgrader och havet ligger spegelblankt!
    En perfekt söndag för långpromenad för en matte och två fyrbenta!
    Kram och nospuss till Dig!

    SvaraRadera