onsdag 1 oktober 2014

Oktober = höst!

Oktober månad, vad tänker du på då?
Jag tänker först och främst på min älskling för han fyller år i denna månad.
Det andra jag tänker på är att nu är hösten här. Oktober är för mig när vi verkligen går in i årstiden höst. Numera är september oftast finare och varmare än vad den var förr, så för mig är september sensommar.
Idag är det två månader tills jag fyller år och knappt tre månader till jul. Ja, så är det.

Vädret hintar ju lite om vad jag pratade om nyss, höstmånad. Det är regnigt, blött, grått..tråkigt.
Ungefär som jag känner mig idag faktiskt. Grå och tråkig.
Jag har nog smärta överallt idag. Halsen värker,  huvudet värker, kroppen värker.. sånt smäck.
Men det är så det är. Träna kan jag inte men jag får gå ut på lite promenader istället. Med och utan Zeth. Jag började dagen som jag alltid gör, ta Zeth på morgonrundan. Som tur var regnade det inte alls mycket men för säkerhets skull åkte både regnjacka och gummistövlar på.

Jag berättade igår att jag skulle med El till frissan när hon blev fin i håret. Och fin blev hon, men man är inte riktigt van att se henne i denna färg hon fick. Men ojoj vad fint det blev. Se själv!!


Ha det gott
Lene



Före och efter







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar