onsdag 8 oktober 2014

Nybakat lantbröd!

Jag har bakat glutenfritt lantbröd för första gången i mitt liv. Och jag har provsmakat det också.
Det var jättegott! Nybakat är mumma.
Det var väldigt lätt att baka också eftersom det innehåller en mix. Du tillsätter bara vatten och olivolja. Mjölet och jästen finns i förpackningen. Sedan är det ju dyrare eftersom det är glutenfritt men det får vara så. Det är inte så mycket att göra åt.

Ha det gott
Lene




Semper Lantbrödsmix blev så här när jag tagit ut det ur ugnen.

1 kommentar:

  1. Spännande! Undrar om det finns bra recept på glutenfritt lantbröd eller lite grövre bröd som inte bygger på en mix? Har länge tänkt att testa men har inte kommit till skott ännu.
    Kram Maria
    Ps. Idag länkar jag till dig och ditt inlägg om babyshowern :)

    SvaraRadera