lördag 11 oktober 2014

Hmm..hur ska jag göra?!

Ångesten kryper upp i kroppen på mig. Jag vet inte hur jag ska lägga upp det jag tänkt mig.

Tanken var att jag ska träna idag, men jag har fortfarande ont i halsen och känner mig hängig (förkylning på gång?!) så jag får vänta lite och se.
En annan tanke var att jag och El ska städa imorgon, men så kom jag på att kl 12.00 imorgon ska jag på en föreläsning om kost och hälsa (som jag inte tänker missa) så det är ju bättre att vi städar idag då. Jag funderade på att då kunde jag ju köra och träna först idag, så städar vi när jag kommer hem, men det sket ju sig när jag fortfarande har ont i halsen. Plus att El har sin "sova länge"-dag idag och då vet man aldrig hur länge hon sover hihi.
Hmm..hur ska jag göra?!
Jag måste i vilket fall som helst iväg för jag behöver handla mjölk. Hmm..
Men vet du vad? Det reder sig. Det ordnar sig till slut. Det är ju små problem om man tänker på det stora hela eller hur?!

Jag tror jag sitter här en stund till och dricker mitt morgonkaffe och njuter av tystnaden, läser lite bloggar, sedan tar jag något sorts beslut. Japp, så får det bli. Det är definitivt inte lönt att stressa upp sig över det.
Jag får dock lite smått panik när jag inte kan träna som jag behöver. Denna veckan har jag bara tränat en gång, men så blir det ibland. Som en del sagt till mig (och det vet jag ju om själv också) så tränar jag så pass mycket ändå. Min sjukgymnast sade en gång att om jag har uppehåll för att jag är sjuk så tar jag igen det rätt så snabbt. Och ja det gör jag också, men det är inte att min kondis, eller det jag "tränat upp" sjunker jag är orolig över, det är att smärtan ökar lavinartat om jag inte tränar som jag ska. Men det är så det är. Jag kan ju inte träna när jag har någon bacill härjandes i kroppen, då blir jag ännu sämre och det vill jag definitivt inte. Jag har tillräckliga problem ändå. Punkt slut.

Som jag sa, det reder sig. Lugn och fin..andas..njut..så ordnar det sig. Mmm det gör det!


Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar