fredag 3 oktober 2014

Fredag..underbara fredag!

Jag sitter just nu och lyssnar på radion där en tjej som heter Ulrika Davidsson blir intervjuad. Hon har skrivit 19 kokböcker sedan 2006. Hon menar att föräldrar tar för lite tid numera att verkligen laga mat, från grunden. Att de inte tar sig tiden att laga maten utan köper halvfabrikat och McDonalds mm. Äta mer hälsosamt.
Jag får nog hålla med till viss del. Det tror jag mycket beror på att många idag är överstressade och anser att de nallar på att laga middag för att hinna med allt annat som ska hinnas med. Städa, tvätta, läxor mm. Men strunta i städningen istället i så fall enligt mig. Det kan göras en annan dag, eller bara dammsuga över. Lite skit i hörnen skadar ingen enligt mig. Plocka undan och låt det vara därvid.
Det är min filosofi.
Jag ska inte säga att jag är världsbäst på ovan. Jag har också slarvat i perioder och köpt halvfabrikat (färdigköpta köttbullar m.m) men idag gör jag inte det. Vi äter t.ex i stort sett aldrig falukorv. Jag lagar det mesta från grunden (och nej, jag stoppar inte korv själv hihi) och njuter av att göra det. Jag tycker det är roligt att fixa maten själv. Visst jag misslyckas, men det är ju bara på det igen.
Vi köper pizza ibland, det ska jag inte sticka under stol med, men däremot så gör vi vår egen pizza oftare än vi köper färdig pizza. Såna är vi!
Nå..det var bara en liten tanke jag fick när jag hörde henne. Du behöver definitivt inte hålla med mig men jag ville lufta min tanke.

Efter en längre, härlig morgonpromenad med Zeth sitter jag nu med mitt morgonkaffe. Ute var det dimmigt men helt underbart skönt.
Jag behövde det eftersom jag vaknade med en tung, djup huvudvärk imorse.
Men jag ska njuta av denna fredagen ändå har jag bestämt. Det ska bli en bra, mysig, lugn fredag. Jag ska byta lakan i sängarna och sedan handla lite till middagen som jag missat. That's it!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar