lördag 4 oktober 2014

Dimmigt? Nää!

Skoja! Ojoj vad dimmigt det var nu när jag var ute på morgonrundan med Zeth. Men det är jättemysigt tycker jag. Det är så vackert i naturen när dimman drar över slätterna. Man ser saker som man normalt inte upptäcker. All dagg på spindelväven (foto från igår),  alla vattendroppar och dagg på grässtrån m.m. Vackert!
Och oftast när det är dimmigt är det faktiskt helt vindstilla. Skönt det med.

Jag vaknade med en huvudvärk som inte är av denna värld. Jisses vad det bultar, drar och maler i mitt huvud. Jag ska ta det lugnt några timmar och se om det blir bättre. Det vill jag att det ska bli för vi ska ha ett samkväm här hemma ikväll med scoutledare så jag behöver att huvudvärken drar sig tillbaka i varje fall lite grann. Nåja, den som lever får se.
Vad händer för dig denna fina, lugna lördag? Den kanske inte är så lugn just för dig? Jag hoppas dagen börjar lugnt i alla fall.

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar