tisdag 23 september 2014

Skön promenad!

Vilket väder!
Jag och Zeth har nästan precis kommit hem från en riktigt härlig promenad i detta underbara sensommar/höstväder. Riktigt nice
Jag som trodde det skulle regna idag hihi.

När jag kom tillbaka åt jag ett bröd från kosthållningen "Paleo" som jag bakat.
Banan och Hasselnötsbröd. Supergott!
Prova gärna att baka detta mycket enkla bröd. Det blir ju inte ett "högt" bröd men smakar utsökt ändå.
Receptet har du här,

Banan – och hasselnötsbröd

Du behöver (till 3/4 plåt):
2 bananer
2 dl hasselnötsmjöl
2 msk kokosmjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
Ev kanel och kardemumma
Sätt ugnen på 200 grader. Mosa bananerna och tillsätt övriga ingredienser. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Ställ in i ugnen ca 12 min.



Ha det gott
Lene







1 kommentar:

  1. Oj vilka främmande ingredienser för mig, men det verkar himla gott.
    Kram Eva

    SvaraRadera