måndag 1 september 2014

Det blev inte som jag tänkt!

Det är ju inte alltid det blir så..som man tänkt sig.
Jag hade ju tanken imorse att jag skulle till Staffanstorp och "inviga" det nya 24Seven men riktigt så blev det inte.
Jag kom dit, glad i hågen, klockan 10 och försökte ta mig in, men seru det gick inte. Just idag öppnade de inte förrän kl 12 fick jag reda på av en i personalen som var så vänlig och öppnade och berättade detta för mig. Detta pga invigningen i helgen.
Jaha tänkte jag, jag går ju inte här och dräller i två timmar och jag känner inte att jag vill köra hem om. Nej, sagt och gjort, jag begav mig till mitt "gamla" gym istället. Och tränat fick jag även idag! Nice.

Det blev drygt 13 minuter på crosstrainer och drygt 11 minuters gång på löpbandet.
Knäböj på balansplatta, sidoplankan på båda sidor, rumpa upp i luften och bakåtspark stående på alla fyra.
Avslut med min yoga.
Nu har jag lite energi i kroppen.

Jag kom hem och kände att jag behövde äta. Ont i huvudet, tränat, inte hungrig men "need of energy"..hmm är det en bra kombo? Njäe jag tror inte det. Äta måste jag ju ändå, så jag tänkte jag skulle testa min kära grannes tips om jordnötssmör på knäckebröd. Däremot lade jag till en sak som jag tycker är gott tillsammans med jordnötssmör, nämligen banan. Jag skivade banan och lade ovanpå. Jag tänkte det är ju inte så mycket så det är bäst jag gör tre stycken, men oj vad mäktigt det var. Jag orkade bara två så den sista får vara så. Lite te till det satt som en smäck.

Ha det gott
Lene




1 kommentar:

  1. Jordnötssmör klarar jag inte av att äta på varken det ena eller det andra, men jag använder det när jag bakar jordnötskakor. Det är precis som du skriver, så mäktigt.
    Nu plockar jag och äter blåbär i massor! Det gäller ju att passa på när de växer utanför knuten i sådana mängder att inte ens Melody hinner äta upp alla!
    kram M.E

    SvaraRadera