fredag 15 augusti 2014

Middag, lätt att göra!

El har kört till sin syster efter en hel planeringsdag med arbetskamraterna på Assartorps Golfklubb. 

J och jag har precis ätit en mycket god middag som är lätt att göra. 
Jag kallar den "Camillas spagettitonfisk". Att jag kallar det så är för att jag fått inspirationen från min svägerska Camilla. Det är kokt spagetti i botten, sedan strimlar man över tonfisk i burk (jag använder alltid tonfisk i vatten), sedan skivade tomater. Idag använde jag kördbärstomater men det går bra att skiva vanliga större också. Överst strör man tunt skivad bacon och därefter lite svartpeppar. Sedan ska man egentligen bara hälla över vispgrädde men jag blandade lite vispgrädde, creme fraiche och en skvätt mjölk (hade inte så mycket grädde hemma) och det blev mycket krämigare än om man tar bara visp. Där blandade jag i lite svartpeppar och lite, lite agavesirap. In med det i ugnen ca 15-20 minuter (det ska i stort styrbara bli varmt) på 200 grader. 
Supermumsigt!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar