lördag 2 augusti 2014

Idag så..!

...Kommer min älskling hem!  Yeeaahhh!! Jippi!!
Dock inte förrän senare i eftermiddag. De "landar" i byn vid 15 och sedan ska de plocka ut allt från släparna och stuva in det där det ska vara. Men åååhh så skönt det ska bli att ha honom hemma igen.

Idag är det lördag och jag ska faktiskt iväg och träna på gymmet tänkte jag. Ett lättare pass får det nog bli men jag måste iväg och får passa på idag när det inte är alltför varmt. Imorgon ska det bli varmare igen och då hinner jag nog ändå inte iväg eftersom vi ska till Em och M. Så det får bli idag och det ska bli så skönt!

Jag satt för en liten stund sedan och filosoferade på en av mina stora sorger sedan jag blivit sjuk. Och det är att jag inte kan springa längre. Jag kan inte springa alls, inte ens till bussen.
Innan jag blev sjuk var jag ute och sprang varje fall tre gånger i veckan och jag sprang lite lopp då och då. Men det går inte nu.
Jag blir ständigt påmind om detta också. Jag köper hälso-/träningstidningar med jämna mellanrum för de peppar och inspirerar mig och där är jättemycket om hur du kan boosta din kondition och bli en bättre och mer effektiv löpare. För det mesta lyckas jag lägga det åt sidan men ibland (som idag) blir jag lite ledsen över situationen, att jag faktiskt, som det är idag inte kan springa mer. Det kommer kanske men just nu går det inte.
Men..som min älskade granne Maria sagt till mig och det är sant..jag kan göra så mycket annat. Det kan jag också och det gör jag med. Och det är jag oerhört tacksam för att jag kan. Dock kan jag ibland sakna att inte kunna springa. Nog om det...

Jag ska dricka upp mitt kaffe och sedan byta om och köra till gymmet.
Jag önskar dig en underbar lördag. Vi hörs säkert igen!

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar