söndag 31 augusti 2014

Höstlik söndag!

Jag vaknar och lyssnar på ljudet av vinden som far runt knuten utanför.
Vi går ut på morgonrundan Zeth och jag och känner hur vinden tar tag i en. Molnen ligger tjocka över hela himlen. Regndroppar faller emellanåt. Är hösten här nu?! Är det så?
Det verkar inte bättre. Men det gör inget, jag välkomnar den och kommer njuta i fulla drag. Hösten har sin charm och man ska vara glad över det med. Om inte annat så älskar jag dessa vackra färger som denna årstid bjuder på. Ibland kan man ju bli lite trött på regnandet men det är ju så det är eller hur?!

Jag känner mig sliten. Sliten i kroppen av smärtan, sliten i huvudet av den eviga huvudvärk som härjar. Men jag känner mig också glad. Glad av att leva, glad åt allt underbart jag har i livet. Glad över att det är söndag och min man är hemma. Denna dag ska vi bara ta det lugnt.
Jag hoppas du också njuter vädret till trots.


Ha det gott
Lene




1 kommentar: