måndag 28 juli 2014

Sommarutmaning - Min sommar!

Maria skrev en utmaning på sin blogg som jag bara måste anta. Det är en fin och enkel utmaning som handlar om att du ska svara på några frågor om din sommar. Så nu gör jag det!

*  Hur ser dina planer för sommaren ut?
Jag måste nog erkänna att jag inte har några direkta planer för sommaren. Träna, vila, inte stressa och arbeta upp mig så stark jag kan. Ha det bra så jag blir bättre.
Vi har gjort en underbar Beloved fotosession med Maria som vi planerade in.
Den enda stora plan vi egentligen haft är sommarlägret J är på just nu.
Annars tar vi nog allt som det kommer.

*  Vad gjorde du på midsommar?
Midsommarhelgen firade vi med bästa vännerna Micke och Nina i deras stuga i Vega, utanför Röstånga.
God mat, god dricka, gott sällskap, fin natur. Livet är gott

*  Vilken är din bästa sommarfrukost?
Hmm..det finns många. Men en jag tycker är väldigt god och svalkande en varm sommarmorgon är laktosfri vanlijkvarg med antingen, delade vindruvor, blåbär, jordgubbar, cashewnötter eller anat gott ovanpå. Tillsammans med kaffe och även juice. Gottgott

*  Vilken är bästa sommarlåten?
Men oj! Det vet jag inte om jag kan svara på. "Sommarnatt" tycker jag är en bra låt som gör mig glad.
Björn Skifs nya "Solglasögon och sommarbil" eller något sådant heter den. Vet inte riktigt.
Oj, det är svårt att välja bland alla.

*  Vad passar på grillen?
ALLT! Mums...det mesta går ju att grilla.
Men en ny favorit är definitivt grillad färsk lax. Annars gillar jag att grilla kycklingfilé. Grillad majskolv är också mums.

*  Vad dricker du helst i sommar?
Vatten, både med och utan bubblor, kallt vitt vin är gott, kall coca cola, också kaffe förstås

*  Vad läser du i sommar?
Paulo Coelho läser jag just nu. Jag är inne i en period där jag inte läser så mycket, så det tar lite tid att läsa klart den.
Olika bloggar läser jag också dagligen.

* Vad är ditt favoritplagg under sommaren?
Shorts, bikinibh och linne eller en tunn tunika är mina favvoplagg.

*  Vilket är det bästa badstället under sommaren?
Det absolut bästa stället är ju Medelhavet, Adriatiska havet. Men här hemma får det nog bli Klagshamn eller Falsterbo (hm vad blir det, Östersjön? Haha jag är kass på geografi).

Det var de frågor man ska svara på. Inte så svårt tycker jag. Hoppas du hänger på.

Ha det gott
Lene



Vårt fina hjärta från Beloved fotograferingen

1 kommentar:

  1. Härlig sommarläsning! Önskar dig en fortsatt fin sommar :)
    Kram Maria

    SvaraRadera