fredag 27 juni 2014

Positivt!

Jag har tidigare sagt att det alltid finns något positivt och det håller jag fast vid. Även i något negativt finns det alltid positivitet. Det är bara det man ska se det.
Hur ser min positiva dag ut, som jag vet den redan nu?

Idag är det fredag och J är ledig hela helgen.
Han påbörjar inte sin semester förrän vecka 31 så han jobbar lite till (det positiva i det är att han går på semester när alla andra kommer tillbaka).
Han skulle försöka gå tidigare i eftermiddag, vilket är positivt. Vi ska nämligen klippa häcken i helgen och han tänkte påbörja det redan idag sade han. Sedan om det blir så är en helt annan femma, hihi.
Med min förkylning blev det  inte mycket av. Lite "kill" i näsan emellanåt och någon nysning då och då, lite lite rinnig näsa, annars känns det bra. Det får man väl också säga att det är positivt.
Det är fint väder! Solen skiner, det är varmt och skönt.
Jag sitter och avnjuter morgonens första kaffe.
Ett besked vi fick igår som gjorde oss oerhört glada och stolta, är väldigt positivt.
Beskedet är att El har fått jobb!! 
Hon har fått visstidsanställning på den avdelningen hon praktiserade på och kommer att starta i början på augusti. STORT GRATTIS ÄLSKADE DOTTER! <3
Shall I go on?!
Så mycket positivitet du kan hitta i en dag om du bara tänker efter lite. Visst är det fantastiskt?!
Tänk då så mycket du kan hitta när du summerar dagen innan du går och lägger dig.

Kanske inte så roligt...min huvudvärk är tillbaka efter att ha backat igår kväll, men den drar sig nog snart tillbaka igen. Och det är ju också positivt.
Nog tjatat om positivitet nu.

Vad händer denna dag annars då?
Tja, ta det lugnt faktiskt. El är hemma igen (hon kom igår kväll) efter att ha hälsat på hos sin syster ett par dagar.
Vi kanske åker iväg och firar hennes anställning med en fika. Vem vet?!
Det är kanske överraskningarnas dag idag. Spännande!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar