måndag 30 juni 2014

Ekologiskt!

Jag vill gärna slå ett slag för ekologisk mat.
Även om jag ska erkänna att jag inte köper all mat ekologisk än, så försöker jag ändå numera köpa så mycket jag kan som är ekologiskt. Det enda jag tycker är negativt med det är att det är så pass mycket dyrare än "vanlig" besprutad mat. Det positiva är definitivt att man vet att det inte är besprutat med en massa farliga ämnen utan det är som ordet säger ekologiskt odlat, mer i harmoni med naturen.
Jag tror också att om fler och fler köper ekologiskt då kommer priset att sjunka.
Llite som effekten med klorfritt vitt papper när det kom ut för många år sedan. Då var det så mycket dyrare än "vanligt" vitt papper, men idag finns det bara klorfritt papper. Jag tror det kommer att bli likadant med ekologiskt. Sådana hjul rullar dock inte så snabbt, tyvärr.
Men den som väntar på något gott.. väntar aldrig för länge, eller hur?!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar