tisdag 30 juli 2013

Tisdag och regn!

Jag låg kvar i sängen lite efter J kört till jobb. J meddelade att det förmodligen regnat under natten för det var blött på altanen och det såg jag även när jag gick upp och det var dags att rasta Zeth. Inget regn, skönt.
Jag kommer tillbaka och häller upp en kopp kaffe för att sätta mig och blogga lite, läsa lite andra bloggar och så..då..då kommer regnet. Nu strilar det ner med stora regndroppar. Vad härligt! För naturen, för det behövs verkligen.
Då skulle man egentligen passat på att städa idag tänker jag. Men min rygg känns av för mycket idag så jag hoppar det tror jag. Däremot är huvudvärken borta!! JIPPI!!
Jag hade huvudvärk precis hela dagen igår. Det var inte särskilt kul, men det är så det är. Man får göra det bästa av det.

Planeringen för dagen är egentligen att först köra till röntgen med El så hon får röntgat sitt finger (det blev inte av sist, tyvärr). Men det är helt beroende på om hon kommer upp i tid. Därefter hade vi tänkt köra och köpa en kalender till henne. Skolan börjar ju snart.  När vi är klara med det är tanken att vi ska köra och träna. Jag hoppas det blir så, för jag känner att jag behöver det. Annars får det bli imorgon.
J ska jobba över idag, så han är inte hemma förrän efter 20. Grilla? njae känns inte som ett kul alternativ idag. Jag tror jag "grillar" de karréer vi tänkt grilla ute, i ugnen istället. Det blir nog bra det med. De är redan framtagna så något måste vi göra med dem och karré är godast att grilla, eller vad tycker du?

Nåja, nog om det nu. Jag ska avnjuta mitt morgonkaffe och läsa lite bloggar. Försöka få upp lillfian och sen bär det av mot dagens äventyr.

Ha det gott
Lene


Morgonkaffe. Det bästa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar