söndag 10 mars 2013

Strömavbrott!

När jag körde hem hämtade jag upp J och Zeth i grannbyn. De hade varit ute och gått en lång runda så åkte de med mig tillbaka (då slapp dom en enorm motvind hihi). Och när vi kommer hem är det strömavbrott. Sicket mög! Nåja det var ju ljust fortfarande, klockan var bara strax efter 15. Strömmen kommer snart tillbaka. Men det gjorde den ju inte! Sicket mög.
Jag går in på EoN's hemsida på mobilen och kollar och den beräknas vara tillbaka vid 18. Jag lägger mig och vilar och när jag går upp har den inte kommit tillbaka. Vi bestämmer oss för att det nog får bli köpemat idag eftersom vi inte vet när strömmen kommer åter. Sagt och gjort vi kör iväg och handlar. Är hemma ca 17.55 och möget har inte kommit tillbaka. Jag kollar EoN's hemsida och det väntas komma tillbaka 20.00. Nu börjar det mörkna så nu vill vi ha lite mysfaktor. Tänder ljus, 24 stycken för att vara exakt. Då kommer strömmen tillbaka!! Klockan 18.25.
Visst är det underbart?!!

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Låter precis som hemma hos oss med undantag för den långa hundrundan ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera