tisdag 12 februari 2013

Award!

Igår fick jag en Award av min bloggande vän Maria. Jag tänkte därför att jag ska fullfölja min åtaganden vad gäller denna underbara Award som jag blev superglad för.

Jag är som sagt rätt ny i bloggvärlden men älskar det! Jag tycker det är så roligt att skriva och än roligare när jag märker att människor faktiskt läser det jag skriver.
Därför har jag lite, lite krux med att ha klart för mig vem jag ska skicka denna Award vidare till.
Men jag tar några som dyker upp i huvudet på mig och det är först en vän från gammalt tillbaka,  Elisabeth med bloggen Päronblomman.
Jag skickar även en Award till en tjej som jag precis har "lärt känna", men jag tycker hon förtjänar en Award för hon kämpar så härligt. Mepernilla med bloggen En tjockis bekännelser.

Nu till frågorna jag ska svara på:

Vad skulle du göra om du visste att du bara hade en vecka kvar att leva?
Först skulle jag nog sätta mig ner och gråta ett tag. Jag tycker inte jag levt mitt liv fullt ut.
När jag kommit till sans skulle jag spendera all min tid med min älskade familj och nära och kära den tid jag hade kvar. Leva den tid jag har fullt ut med dem jag älskar. Precis som jag gör idag, men kanske än mer intensivt.

Vad gör dig lycklig?
Livet!
Min familj, min hund, naturen, vardagen, kompisar, jobb.. Livet!

Vad är du rädd för?
Jag har ingen fobi som typ spindelskräck så jag måste nog säga att om något hände min familj.
Det är nog min (och många andras) största skräck

Vad är ditt motto?
Carpe Diem! (fånga dagen)
Lev livet fullt ut och var lycklig

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Då skulle jag nog först och främst svimma när jag fick reda på det tror jag.
Sen skulle jag ge mina älskade döttrar en summa som gjort dem glada. Mina föräldrar skulle också fått en peng.
Därefter hade jag nog sagt till min make att vi skulle packa våra väskor och resa någonstans, bara han och jag.

För er som fått Award av mig ber jag er svara på följande frågor:

Vad skulle du göra om du visste att du bara hade en vecka kvar att leva?
Vad gör dig lycklig?
Vad gör dig rädd?
Vad är ditt motto?
Om du hade en miljon kronor du var tvungen att ge bort till någon person eller organisation, vilken skulle det då vara?

Till min vän Maria vill jag bara säga Tack! för att du gav mig denna Award. Det betyder jättemycket för mig. Vi ses i bloggvärlden mina vänner!

Ha det gott
Lene

En kylig, snöig tisdag morgon 2013

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket Lene! Jag blev jätteglad för Awarden! Ska svara på frågorna i nästa inlägg! Ser att du också tycker om att ta foto och du gör det bra, precis som ditt skrivande! :)
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth! Vad glad jag blir

      Kramar
      Lene

      Radera